GEMEENTEBLADVerkeersbesluit voor het instellen van een 30 km/h zone aan Diepenbroek en Kranenbroek te Helmond

Bekendmaking voor Verkeer | Organisatie en beleid in Helmond

Geplaatst op Lokaalnieuwshelmond.nl op: 21-05-2024

  1. Bekendmakingen helmond
  2. GEMEENTEBLADVerkeersbesluit voor het instellen van een 30 km/h zone aan Diepenbroek en Kranenbroek te Helmond

Verkeer | Organisatie en beleid Bekendmakingen

Meer info over Bekendmakingen gemeente

Burgemeester en Wethouders van de gemeente HelmondGelet op:–artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap;–artikel 15, lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;–artikel 24 van het BABW ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met de korpschef van de politie;  Overwegende dat:–momenteel gestart is met de ontwikkeling van de wijk Brainport Smart District–deze wijk in het gebied ten noorden van de wijk Brandevoort komt te liggen tussen de spoorlijn, de N270 en de Brandevoortsedreef;–in de wijk Brainport Smart District volgens de huidige planning ruim 2.000 woningen gebouwd gaan worden;–de mobiliteitsgedachte van de wijk Brainport Smart District vooruitstrevender en duurzamer is dan die van alle bestaande woonwijken in Helmond; –Brainport Smart District een wijk wordt waar actieve mobiliteit (voetgangers en fietsers) centraal staat;–op veel van de toekomstige wegen daarom (vracht)auto’s worden geweerd om zo een veilige omgeving voor de voetgangers en fietsers te kunnen realiseren;–de wijk zo ingericht gaat worden dat bewoners, werknemers en bezoekers niet voor de deur bij de woningen en bedrijven kunnen parkeren; –het parkeren van auto’s voor de bewoners, werknemers en bezoekers van de wijk gefaciliteerd wordt op zogenaamde mobiliteitshubs aan de randen van de wijk; –de routes naar de mobiliteitshubs vanaf de Voort en /of Neervoortsedreef op een veilige wijze ingericht worden als erftoegangswegen;–bij erftoegangswegen een maximumsnelheid geldt van 30 km/u;–een maximumsnelheid van 30 km/u de verkeersveiligheid binnen erftoegangswegen bevordert;–de wegen Diepenbroek (tussen de Voort en de Kranenbroek) en Kranenbroek momenteel wegen zijn met een maximum snelheid van 50 km/h;–de bestaande wegbreedte van de Diepenbroek klein is met een breedte van 4,10-4,50m.;–de bestaande wegbreedte van de Kranenbroek klein is met een breedte van ±3,10m.;–aan de noordzijde van het spoor een mobiliteitshub gerealiseerd wordt welke voor het gemotoriseerde verkeer als een doodlopende weg vormgegeven met een lengte van ±110m. met aan weerszijden parkeerplaatsen;–de betreffende wegen binnen de bebouwde kom liggen en in eigendom, beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Helmond;–inwoners van de gemeente Helmond kennis kunnen nemen van deze maatregel via het gemeenteblad;–het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;–het college van burgemeester en wethouders, overeenkomst artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van de Algemene mandaatregeling Helmond 2017 is gemandateerd aan de teammanager van afdeling Ondernemen en Ontwikkelen, Team Expertise en Ontwerpen;–overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemachtigde van de korpschef van de (nationale) politie en dat positief is geadviseerd;nemen, gelet op het voorgaande de volgende    BESLUITEN–Het toepassen van een maximumsnelheid van 30 km/h in de Diepenbroek (weggedeelte tussen de Voort en Kranenbroek) en in de Kranenbroek door het middel van het plaatsen van het bord A01-30zb en A01-30ze van Bijlage 1 van het RVV 1990;–Een en ander uit te voeren conform de bij dit besluit behorende kaartbijlage.

Unknown

Foto van  Lokaalnieuwshelmond.nl Redactie

Lokaalnieuwshelmond.nl Redactie

Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Helmond. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.

Overige Vergunningen Helmond

Heb je een opmerking over een van de bekendmakingen?

We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.